CRM czy ERP - który z nich wybrać?
Współczesny rozwój wiedzy i nauki przynosi innowacyjne rozwiązania w wielu dziedzinach życia, również w nowoczesnych technologiach. Do takich z pewnością należą systemy ERP i CRM. To dzięki nim możliwe jest efektywne zarządzanie różnorodnymi procesami, które związane są z codziennym funkcjonowaniem różnego rodzaju przedsiębiorstw. Ich właściciele stoją przed trudnym zadaniem, polegającym na dokonaniu wyboru, odzwierciedlającego realne potrzeby firmy. By podjąć właściwą decyzję, warto zapoznać się z różnicami pomiędzy CRM i ERP oraz głównymi cechami charakterystycznymi obu tych systemów.
Czym jest system ERP?
System ERP to nic innego, jak rozbudowana baza danych, która została dostosowana do potrzeb przedsiębiorstw. Dzięki zastosowaniu takich rozwiązań, możliwy jest szybki dostęp do różnego rodzaju analiz i informacji, umożliwiających realizowanie wyznaczonych celów i wytyczanie nowych ścieżek rozwoju. Co więcej, system ERP może być wykorzystywany w wielu procesach, zachodzących w przedsiębiorstwie – zarówno w kadrach, jak i w logistyce. Przede wszystkim jednak to wyjątkowe narzędzie, które sprawdza się w zarządzeniu dostawami. Obejmuje ono cały łańcuch dostaw, na który składają się takie elementy, jak zakupy, magazynowanie, a ostatecznie sprzedaż produktów. Dzięki wykorzystaniu systemu ERP możliwe jest zarządzanie zasobami ludzkimi, porządkowanie danych i tworzenie analiz w oparciu o które zapadają najważniejsze decyzje w przedsiębiorstwie.
Co to jest oprogramowanie CRM?
System CRM pomaga natomiast budować relacje z poszczególnymi klientami. Szczególny nacisk kładzie się tutaj na proces obsługi i sprzedaży. Oprogramowanie w znaczący sposób ułatwia zarządzanie tymi procesami, a w konsekwencji wpływa również nie tylko na utrzymanie dotychczasowych, ale również i na pozyskanie nowych odbiorców, generując przy tym większe zyski. Dzięki nawiązaniu bliższych relacji, możliwe jest rozpoznanie potrzeb i aktualnych trendów, które otwierają nowe możliwości w zakresie sprzedaży towarów i usług.
ERP czy CRM – który system wybrać?
Zarówno system ERP, jak i CRM przyczyniają się do lepszego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Decyzja, który z nich wybrać, powinna opierać się przed wszystkim na aktualnych potrzebach firmy. ERP to pomoc w zarządzaniu procesem produkcji, a także wsparcie dla działu logistyki. System CRM wspiera natomiast budowanie relacji z klientem i usprawnia proces sprzedaży. Podejmując decyzję trzeba wiedzieć również, że oba systemy nie wykluczają się – wprost przeciwnie – mogą pracować jednocześnie, wzajemnie się uzupełniając.
lub dodaj komentarz jako gość
Dodaj pierwszy komentarz.

Autor wpisu:
Krystian Sokołowski
Cześć! Tak, tak, już wiecie...
To właśnie ja jestem odpowiedzialny za przygotowywanie wpisów na naszym blogu Top10ERP. Z pasją przekształcam złożone tematy dotyczące systemów ERP w przystępne treści, które mają na celu pomóc naszym czytelnikom w dokonaniu najlepszych wyborów.
Śledźcie nas i bądźcie na bieżąco, strzałka!
Najpopularniejsze wpisy:
-
Porównanie systemów ERP
-
CRM czy ERP - który z nich wybrać?
-
Jaki moduł systemu ERP wybrać i czym się kierować?
-
Systemy POS w realizacji sprzedaży i obsłudze klienta
-
Systemy ERP - w jakich sektorach się sprawdzą?
Najnowsze wpisy:
-
Ranking systemów POS 2025
-
Czym jest MRP i czym się różni od systemu ERP?
-
Microsoft podniesie ceny licencji Power BI w 2025 roku
-
Ludzie kluczem do sukcesu: Dlaczego szkolenie użytkowników jest niezbędne przy wdrożeniu ERP?
-
Jak nowoczesne systemy ERP wspierają cyfryzację i automatyzację w przemyśle?
Najnowsze komentarze:



